الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

في هويد الليل الفصل 18

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات

موقع أيام نيوز

الفصل 18
مر الوقت سريعا وجاء اليوم المنشود الذي طالما حلم به وتمناه منذ ان عادت اليه بعد غياب طويل ...
اليوم الذي سيجتمع فيه معها ويعيش معها لاخر يوم في عمره حتي تفارق الروح الجسد ....
لم يكن اختياره عبثا لهذا اليوم تحديدا فهو اهم يوم في عمره يوم ميلاد روحه ومليكه قلبه الذي هو ايضا يوم مولده فأراد ان يوثق ويخلد ذلك التاريخ باجمل ذكري تجمعهم سويا يوم زفافهم !! 
يقف امام المرآه في جناحه الخاص باكبر فنادق البلد والذي سيقام فيه حفل الزفاف يرتدي رابطه عنقه الصغيره المعقوده علي شكل انشوطه ثم صفف شعره الحليق للخلف وارتدي جاكيت بدلته السوداء التوكسيدو وساعه معصمه الكبيره ثم نثر عطره الرجولي المميز ...

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
ابتسم برضا علي مظهره النهائي فكان شديد. الوسامه والرجوليه وكأنه نجم من نجوم السينما ...
استدار بجسده وفتح زراعيه في حركه استعراضيه متحدثا الي جدته ايه رايك يا ماټي حلو 
اقتربت منه ماټي والعبرات تلمع داخل مقلتيها ورفعت كفوفها تحيط يه وجنتيه قمر يا قلب ماټي ربنا يحفظك ويحميكي من العين الحمد الله اني عشت لليوم اللي اشوفك فيه وانتي عريس وبتتجوز الانسان الوحيد اللي حبيته وقلبك اختاره وكده اكون حافظت علي الامانه يعني لو حصل لي حاجه هكون مرتاح ومطمن عليكي ...
قبل ليل كفوف يديها المحيطه بوجه وهتف بنبره صادقه بعد الشړ عنك يا ماټي ربنا يخاليكي ليا انا من غيرك ولا حاجه انتي كل اللي ليا في الدنيا دي..
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
ثم مسح دمعه طفرت من جانب عينه هاتفا بمزاح بلاش كآبه بقي انا مش واخد عليكي كده ويالا تعالي علشان نروح نشوف مسك زمانها خلصت !!!
اعترضت ماټي طريقه وتابعت بصرامه خاليكي هنا مش حلو عريس شوف عروسته وهي لسه مش جهزت انا هروح اشوفها وارجع لك مش تتحركي من هنا واياكي تيجي ورايا... 
دلفت ماټي الي جناح مسك والتي كانت خبيره التجميل تضع اللمسات الاخيره لها لمعت عين ماټي بالدموع وهي تري بهذا الجمال الساحر والفاتن فهي جميله جدا !!!
وضعت ماټي يدها علي يد ليلي التي كانت دموعها تسيل علي وجنتيها بالرغم من الابتسامه الواسعه التي تزين وجهها الرقيق وهتفت ماټي وهي تضعط علي كف يدها ما شاء الله ليلي مسك زي القمر ربنا يحميه ..
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
اجابتها ليلي وهي تطالع ابنه عمرها بسعاده حقيقه يارب يا ماټي انا مش مبطله اقري قرأن خايقه عليها من الحسد هي وليل ..
وعل ذكر ليل تحدثت ماټي بمشاغبه ليل الله يكون في عونه هيعمل ايه لما يشوف الجمال ده كله قدامه اذا كان هو مش علي بعضه وعاوز يدخل لها باي شكل ..
احمرت وجنتي مسك بشده وهتفت بتوتر لا والنبي يا ماټي متخاليهوش يجي دلوقتي خالص انا خاېفه..
تابعت ماټي بمشاغبه حي تبدد جو التوتر خاېف دلوقتي اومال هتعمل ايه لما تبقي معاه لوحدك. ربنا يستر عليك حبيبتي وضحكت بسعاده علي خجل وتلبك مسك التي هوي قلبها من حديث ماټي والتي حاولت ان تطلق زغروطه تعبيرا عن فرحتها ولكنها خرجت منها كصوت صړيخ عصفور مخڼوق فانفجروا ضاحكين عليها ....
........................................ 
زفر ليل بحنق فقد مل من الانتظار سوف يذهب اليها وليحدث ما يحدث هي زوجته ويحق له الدخول اليها في اي وقت فهو لا يؤمن يخرافات واعتقادات جدته !!!!
فتح باب الجناح وقبل ان يخطي خطوه وجد

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات